beingawesomeinasia.reismee.nl

Blaffende haaien bijten niet

We waren nog in Pai, waar ik een Muay Thai training heb mee gedaan. Het was zwaar, 2 uur zwoegen maar we hebben het overleefd. Ik was erg verbaasd over de snelheid maar vooral over de kracht van de kleine Thaise trainer.

Pai is geweldig. Heerlijke sfeer, lekker eten en mooie mensen. Wat betreft het eten, voor de mensen die in Pai zijn geweest; Vonden jullie de aardappel pompoen lasagna ook zo lekker? Met een groepje zijn we nog gaan tuben over de rivier, het water stond laag en met mijn Pad Thai kilos liep ik zo nu en dan vast op een rots, maar er was Chang.

Ik had graag langer in Pai gebleven, maar de weervoorspellingen waren slecht en ik had geen zin in kou und regen. Daarom besloten om de mensen waarmee ik een klein groepje vormde te verlaten en richting het zuiden te reizen. Vliegen was vrij prijzig zo last minut, dus het werd een busrit. Vanaf Pai naar Bangkok, met een transfer in Chiang Mai. Vanaf Bangkok wilde ik de trein pakken naar Chumphon, het oversteekpunt naar Koh Tao. Alle treinen zaten vol, dus het werd wederom een busrit van 7 uur. In deze bus zaten maar 4 toeristen, waarvan ik de enige was die in Chumphon uitstapte. Er waren verdacht weinig toeristen in de stad en dat beviel me behoorlijk, de frequentie van 7 Elevens ging daarentegen wel omhoog, dus had er wel een goed gevoel bij. De lokale mensen waren vriendelijk en probeerden me niet elke 27 seconden een massage aan te bieden, ik heb zelfs een lift gekregen van een local, samen met zijn vrouwen en dochter reden we richting het deel van de stad ik wel een slaapplek zou kunnen vinden. Een selfie mocht helaas niet. Uiteindelijk vond ik een hostel waarin nog een paar verloren backpackers zaten. Chumphon staat niet in reisgidsen, omdat er weinig te doen is en dat klopt, maar de stad heeft een heerlijke sfeer waar ik echt van heb genoten. Wat mij betreft een echte aanrader!

Vanaf Chumphon de boot naar Koh Tao, prima overtocht. Nadat ik een hostel had gevonden ging ik het bruizende centrum in. Jawel, daar stond hij; Sean de verloren Ier. Hij en Denis waren toevallig ook op het eiland. Of ik zin had om een biertje te drinken vanavond? Zeker, het complex van mijn hostel telde immers maar 4 verdiepingen. De stranden Koh Tao zijn mooi, echt zoals in de reisgidsen. Het water is warm en er zijn echt palmbomen, even had ik echt het vakantie gevoel. De Ieren die ik de jungle heb leren kennen hadden mij verteld dat ik hen een berichtje moest sturen als ik het zuiden van Thailand zou zijn, dus ik deed dat. Het bleek een Ier-ception, zijn waren namelijk ook op het eiland! Een prachtig appartement aan de oostkant van het eiland, met een slaapbank op het terras waar ik op mocht slapen. Dat aanbod kon ik niet afslaan, slapen met het geluid van de zee op de achtergrond is heerlijk, in des ochtend wakker worden met een zonsopkomst is nog mooier. Samen met hen heb ik een scooter gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen. Koh Tao is klein, maar absoluut mooi en erg heuvelachtig. De wegen zijn slecht en de mensen onaardig, maar de uitzichtpunten nemen je adem weg. Er zijn behoorlijk veel plekken waar je goed kan snorkellen, ik heb dat onder andere gedaan op Koh Nang Yuan, waar ik veel mooie vissen heb gezien en Chinezen. Veel Chinezen. Later besloten we te gaan duiken bij Shark bay, waar je zoals de naam al doet vermoeden, haaien kunt zien.

Ik hou niet zo van grote vissen, laat staan haaien! De 500 gram kibbeling op zaterdag bij Vishandel Willem de Graaf op de markt in Amersfoort vind ik eigenlijk al groot en spannend genoeg! (Tip; ben je jarig op een zaterdag? Ga dan met je ID naar Willem, dan krijg je gratis vis!) Gelukkig geen haaien gezien, scheelt weer.

Aan het einde van van middag leek het mij een goed plan om naar Mango viewpoint te gaan op de brommert. Behoorlijke rit met slechte wegen en stijle stukken, maar absoluut de moeite waard. Ook in Thailand gaat de zon onder en vanaf het viewpoint was dit bijzonder om te zien. Koh Tao was druk, maar wel een klein paradijsje.

Na 4 nachten op Koh Tao vond ik het tijd voor het volgende eiland; Koh Phangan. De tocht daarheen was behoorlijk schommelig, er was een klein strompje en de boot had het er maar moeilijk mee. Niet alleen de boot overigens, veel mensen trokken wit weg. Op Koh Tao heb ik een Blackmoon Party meegepakt. Wat een gekkenhuis, maar mooi om meegemaakt te hebben. Vuur, beschilderde mensen en vage muziek.

Mijn volgende stop wordt Krabi, daar later meer over!

Quote van de week, gemaakt door de New Yorker Aaren (Context; Aaren probeerde uit te leggen waar een bepaalde winkel zat in Pai) “Guys, if you get out of our hostel and take a left, you go straight towards the lasagne…” OK niet grappig voor outsider, maar dat was het toen wel. Echt.

DOEI

Reacties

Reacties

Tim

Mooi man! Tof verhaal weer.
Klinkt allemaal alsof het goed uit te houden is. beloof je ooit terug te komen want ik mis je wel!

Houdoe!

Ans

Laurens, wat leuk om je verhaal weer te lezen.
Zo te lezen is het volop genieten, daar.

Je bent pas drie weken op pad, je hebt nog weken te gaan.................
mam

Babette

Hahahahaha #vindikleuk
Maar Laurens, even serieus nu. Dit klinkt behoorlijk hashtag-perfectlife-achtig. Geniet :)

Erkan

Wederom weer gelachen man. Je hebt het prima naar je zin dus! Chumphon is wel grappig, maar inderdaad bijna niets te doen haha! Je hebt daar het idee dat je echt tussen de lokale bevolking loopt :) Veel plezier aankomende tijd! xxx

Sanderse

Van Wieringen,

Hey hoi, goede(goedverhaalweerman!)middag. Zo te lezen loopt het allemaal nog steeds lekker los.

Helga

alweer leuk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!