beingawesomeinasia.reismee.nl

“Boeie gast, ga gewoon”

Hoi,

Hierbij een verhaal voor de mensen die echt geen zin hebben in werken, maar toch iets nuttigs willen doen terwijl ze naar hun beeldscherm staren. Facebook en alle nieuws websites zijn al grondig doorgeploegd, wat nu? Omdat ik het teruglezen van mijn eerdere avonturen best leuk vond, leek het mij tof om ook voor dit avontuur wat verhalen bij te houden.

De wijze woorden van Erik Jan Sanderse, geboren te Rhenen 1987. (Flinke baby overigens). “ Boeie gast, ga gewoon” was zijn reactie toen ik hem mijn plannen over mijn reis vertelde. Ik wilde mijn baan opzeggen, maar ook mijn huur. Best spannend, maar prima te doen. Zeker als de mensen om je heen in je ideeen geloven en bereid zijn te helpen waar nodig.

Dus, baan opgezegd, huur opgezegd en een ticket geboekt naar Bangkok. Mooi. Zit je dan in het vliegtuig, te bedenken of het allemaal wel zo slim was om te doen. Het moment dat ik het hostel in Bangkok binnenkwam wist ik gelijk; Dit is goed! Nieuwe mensen, nieuwe avonturen en het was ook nog eens mooi weer, perfect!

In het hostel waren een paar mensen Jenga aan het spelen, ik ben stapelgek op Jenga dus vroeg of ik mee mocht spelen. Na verschillende potjes Jenga zijn we de stad in gegaan, beetje rondkarren en al het moois bekijken en genieten van de georganiseerde chaos op de straten. Het communiceren met de local gaat soms erg stroef, het lijkt soms wel alsof ik in de show van Ushi en van Dijk zit. Wel grappig, maar soms lastig. De mensen in Bangkok zijn wereldkampioen grote spullen vervoeren op de brommer. Families, meubels, of televisies. Alles kan. Het mooie aan het verkeer in Thailand vind ik dat iedereen probeert een goude middenweg te zoeken, zodat niemand stil hoeft te staan. In Nederland doet iedereen beroep op de regels en krijgt vervolgens een bloeddruk verhogende testastoron discussie met de andere weggebruikers. Nergens voor nodig mensen, doe zoals de Thai!

Al gauw ontmoette ik 2 Ieren, Shawn en Denis. Wijze mannen. Ze stelden voor om 1 biertje te gaan drinken. “ Just one, come on” . Let nu goed op; 1 biertje drinken met mensen uit Ierland is hetzelfde als bovenop een 20 verdiepingen tellend gebouw te gaan staan en besluiten om maar 1 verdieping naar benenden te springen. Je springt en besluit om nog maar een verdieping te vallen. Voor je het weet lig je op grond. Ik was behoorlijk Changover de volgende dag, maar overleefd. 1 van de Ieren was kwijt, hij kwam de volgende dag om 8 uur in des avond keurig binnenlopen, zelfs met al zn organen en eigendommen. Een echte overlever.

Kort samengevat Bangkok; Veel nieuwe mensen, fietstour, Muay Thai gevecht, Sky bar op hoge toren, tempels, mega warm, hoop geemmer op Khoa San Road, Pad Thai en ander straatvoedsel.

Volgende stop; Chiang Mai. Samen met mijn Canadese mattie heb ik de nachttrein gepakt naar Chiang Mai. Prima ritje, lekker knorren en voor je het weet ben je er. We kwamen aan op Zondag, dan is er Zondag Markt. Kei leuk, om 18.00u gaat er een toeter af wordt het volkslied van Thailand afgespeeld. De hele markt staat stil, vrij opmerkelijk. Bijna zoals in de film “Cashback”, bijvoorbeeld de supermarkt scene.

Vanuit Chaing Mai naar de jungle gegaan. Het was inmiddels wat afgekoeld en er viel een beetje regen, prima condities voor de jungle, hoewel mijn Allstars niet echt goede grip hadden, ben maar 2 keer bijna de afgrond in gegelden, alles onder controle! Ook op deze trip was eer en Ier mee, al voordat het middag uur geslagen had was de eerste fles rum al leeg. Het was een gezellige avond midden in de jungle met onze minimale voorzieningen. Ik vond de jungle geweldig, beetje fris maar echt tof om even helemaal in een andere wereld te zijn met allemaal nieuwe mensen. De gids was briljant, in des avond speelde hij op zijn gitaar een parodie op het nummer van Bob “ No ladyboy no cry”.

Na 2 woeste nachten in de jungle gingen we weer terug naar Chiang Mai, daar hebben we een rustig avondje gehad. De ochtend erop heb ik samen met een Duitse en Amerikaan de bus gepakt naar Pai. Mooi ritje, was ook tof geweest om dat op de brommer te doen. Het voordeel nu was dat ik heerlijk heb gedut, kwam topfit aan in Pai. Al snel vonden we een hostel en besloten we te gaan bieren. De mensen kunnen “Bussen” erg waarderen. Het was een gezellige avond.

Nu zit ik een een internet café dit verhaal te typen, straks ga ik een Muay Thai Training volgen. Ik blijf nog wel een paar nachtjes in Pai, ik vind het behoorlijk tof hier!

Tot het volgende verhaal maar weer! Ik ga geen foto’s uploaden, geen zin in.

DOEI

Laurens

Quote van de week; “ I’m gonna drink enough alcohol tonight to kill a small elephant” Aldus de voor korte tijd vermiste Shawn de Ier.

NB. Voor de mensen die ECHT niks te doen hebben op hun werk, of gewoon geen zin hebben in werken; lees dan vooral mijn vorige blogs:http://beingawesomeinfinland.reismee.nl/reisverhalen/

Reacties

Reacties

Brigitte

Geweldig! Lau op avontuur, die mensen daar zullen de hele dag in de deuk liggen om je???? Je schrijft heel leuk! Veel plezier met je avontuur en verheug me nu op het volgende verhaal als ik weer niets te doen heb en naar mijn beeldscherm kijk????

Nikky

Laurens,
Klinkt goed en nog heel veel plezier in Pai :-)
Pas op op de scootah

Xx
Nikky

Erkan

Haha maat! Wat een mooi verhaal! Ben blij dat je de stapt hebt genomen! Heel veel plezier en kan niet wachten op je volgende bericht :) xxx

Tim

Mooi man! Tof dat je meteen leuke mensen om je heen hebt waarmee je kan zuupe en lachen. Op naar de volgende avonturen.

Liefs

Emilie

Klinkt goed! Mooi verhaal weer met je 'spring je van een gebouw dan val je niet 1 verdieping' haha!
Ben blij dat het ijs gebroken is daar!

Liefs

Sanderse

Van Wieringen,

Goede(laatstemiddag)middag, leuk verhaal man! Mooi dat je het naar je zin hebt. Hopelijk lukt het die Ier, wat ons (mij) nog nooit is jou te leren. Ik hoef denk ik niet te vertellen waar het om gaat.

Ik mis alleen de foto's, heb je ook zin om die te uploaden bijvoorbeeld?

HOUDOE!!

Ronald

Hoi Laurens, Mooie start van een mega roadtrip, weer een mooi verhaal met wijze woorden....
Succes we blijven je (achter)volgen.
groet R & M.

Helga

hoi Laurens,
we hebben ons ook aangemeld, waren veel te nieuwsgierig naar je belevenissen.
maar ik zit hier op de late avond gewoon te genieten.
groetjes en heel veel plezier. Helga

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!